karaDox™ Pénztárkezelő

karaDox™ Pénztárkezelő

A KARÁDI által SharePoint alapokon kidolgozott pénztárkezelés modul segítségével a pénztárbizonylatok rögzítése a vállalati belső portálon történik, melyek természetesen nemcsak menthetőek, hanem nyomtathatóak is.

A funkció integrálva van a vállalatirányítási rendszerhez, melyben a pénztárbizonylat azonnal megjelenik és könyvelhető.

A SharePoint alapú rendszer használata nagymértékben megkönnyíti a bizonylatok visszakereshetőségét, illetve a pénztárjelentések készítését, mely utóbbiak természetesen különböző formátumokban (Excel, PDF, Word stb.) exportálhatóak is.

Telephelyi pénztárkezelés

A SharePoint alapú pénztárkezelés előtt a következő beállításokat szükséges elvégezni a Microsoft Dynamics NAV programon belül:

Felhasználók hozzárendelése a telephelyi pénztárakhoz

Fel kell sorolni az összes felhasználót és a telephelyük szerint ki kell tölteni a SharePoint pénztár naplósablon és naplólap mezőket.
Ez alapján a SharePointban rögzített bizonylatok a megfelelő pénztárnaplóban jelennek meg. Ezeket a központban az eredeti bizonylatok alapján kontírozzák és könyvelik.

 

karaDox™ Pénztárkezelő - 1. ábra: pénztárfelhasználók listája
1. ábra: pénztárfelhasználók listája

 

 

Felhasználók csoporthoz rendelése

A SharePoint pénztár használathoz szükséges a felhasználók Pénzügy csoporthoz rendelése az Employee Portalon.

 

karaDox™ Pénztárkezelő - 2. ábra: felhasználók csoporthoz rendelése

2. ábra: felhasználók csoporthoz rendelése

 

 

 

Pénztárbizonylatok rögzítése telephelyeken

A pénztár menü (mely a Navisionön belül található) elérése után a házipénztárban kerül rögzítésre a pénztárbizonylat.

 

karaDox™ Pénztárkezelő - 3. ábra: pénztárbizonylat rögzítése

3. ábra : pénztárbizonylat rögzítése

 

 

A képernyő felső részén láthatóak az adott munkanapon rögzített pénztárbizonylatok.

A képernyő alsó részén a legutolsó rögzített pénztárbizonylat látható. Új pénztárbizonylat az Új létrehozása gombbal tehető meg.

A Bizonylat rögzítésénél a következő mezők láthatóak a SharePoint felületén (a kötelező mezők félkövéren vannak jelölve):

Naplósablon és naplónap neve – jelzik, hogy melyik pénztárban dolgozik a felhasználó (a program automatikusan tölti)
Könyvelési dátum – a pénz ki-/befizetésének dátuma (a program automatikusan tölti)
Típus: Bevételi/Kiadási – pénztári befizetés esetén a Bevételi, kifizetés esetén a Kiadási beállítást kell megadni
Megnevezés – itt adható meg, hogy milyen vizsgálatra, milyen irodaszerre stb. történik a be- vagy kifizetés.
Átadó/Átvevő – az a személy/vállalat, aki befizeti illetve, akinek kifizetik a pénzt
Összeg – a be-, kifizetésre kerülő összeg
Pénznemkód – forintos be-, kifizetés esetén a mezőt üresen kell hagyni

A bizonylat – a fenti adatok kitöltése után – menthető illetve nyomtatható. Mentést követően a bizonylat megjelenik a képernyő felső részén található listában is, és így a már nyomtatott bizonylat listából történő visszakeresésére és újranyomtatására is van lehetőség a SharePoint alapú pénztárkezelő rendszer felületén.

Pénztárjelentés készítése telephelyek szerint

Pénztárjelentés készítéséhez a Házipénztár modulon belül a Pénztárjelentés menüpontban van lehetőség. A lekérdezési feltételek – lekérdezési időszak kezdő és végdátuma, pénztár neve – megadását követően a SharePoint felületen megjelenik a pénztárjelentés, mely különböző formátumokban (Excel, PDF, Word stb.) exportálható is.

 

 

karaDox™ Pénztárkezelő - 4. ábra: pénztárjelentés
4. ábra : pénztárjelentés

Töltse le a karaDox rendszer teljes leírását!